Tuesday, June 9, 2020

SULAIMAN VS BABAHNYA


Sulaiman... 
dia ni maybe sempat tengok and ternampak “kelakuan” babahnya layan saya. Maybe dia semat dalam memori. 

Banyak mewarisi babah kalau bab “romantik” and “menghargai” 

Contoh babahnya :
If saya dah seharian melayan family suami datang rumah, end of the day lepas semua dah balik tu husband peluk.. ceom lembut kat dahi.. ucap terima kasih.. 

Contoh sulaiman :
Andai saya masak yang tak kena dengan tekak dia.. sulaiman akan “alaaaa” mengadap meja makan.. then saya keluarkan lauk yang dia suka (abaikan mama kaki menyakat) surpriseeee!!! sulaiman melompat terus peluk.. kiss and dia cakap “thank you mamaaa” 

Antara lain, sulaiman suka spontan sesekali dia datang and kucup lembut dahi saya. Allah.. sayunyaaa.. terus teringat kat suami. Sebijik tingkah lakunya. 
Sulaiman.. kurang bercakap tapi makin hari makin memahami.. bulan lepas kami sampai rumah agak lewat, biasanya saya akan dukung dua2 nak atas rumah (dorg dah tertido dalam kete). 

Tapi malam tu saya bawa skali satu bag makanan. Saya dukung isa dulu, then masa nak angkat sulaiman bag makanan terjatuh.. 

sulaiman terus cakap “mama dukung isa je. Sulaiman jalan” 

Aduhai anakkk... dikau membesar dengan pengalaman yang agak perit. Tapi janji Allah untuk kamu.. insyaAllah.. ada bahagian untuk anak2 yatim di syurga nanti.

(COPY PASTE FROM STATUS FB PAGEKHAS MINI - MAMA) 

No comments:

Post a Comment

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...