Thursday, June 18, 2020

KALAU AWAK DAH KAYA, JANGAN LUPA SAYA YE

“KALAU AWAK DAH KAYA, JANGAN LUPA SAYA YE”
awak ingat lagi awak cakap camtu?
________________________________________

“ni Dr Wan dan Prof cakap saya mungkin lama bed ridden atas katil. mungkin belum dapat masuk sekolah. awak nak buat apa kalau gaji saya mungkin kena potong?”

“saya meniaga je la macam biasa. tambah lagi agent dan dropship. kalau ada peluang, saya buat event yang kita dah rancang dengan Dr Fauziah tu. insyaAllah boleh je”

“kalau awak dah kaya, awak jangan lupa saya ye”

spontan dalam hati saya berkata

“Ya Allah, andai satu hari nanti aku kaya dan aku lupa suamiku, jangan Kau kayakan aku, Kau kayakanlah suamiku”

masa tu awak baru keluar dari ICU, Doktor bagitau awak tak boleh masuk kerja. sekurang-kurangnya lebih kurang setahun. sedangkan cuti sakit barah awak tinggal beberapa bulan je lagi.

iya.. kita sama-sama susah hati memikirkan income. kita mula merancang apa nak buat untuk pastikan kita tak keputusan duit.

keputusan saya masa tu, saya serahkan semua “Teratak Biduanda Ent” untuk awak uruskan. maksudnya semua keuntungan selepas hari tu, jadi milik awak sepenuhnya.

saya pula dah mula nak merangka kerja untuk mulakan “anak baru” Teratak Biduanda Events. saya dah register SSM dari bulan 5 tahun 2019.

sejak hari tu, awak makin bersemangat. awak buat logo baru untuk teratak biduanda. nak di jadikan cerita, awak buat nametag khat. nametag sangat-sangat mendapat sambutan. saya nampak perubahan ketara, awak makin gigih nak meniaga. seolah-olah awak tak sedar yang awak bed ridden.

tak lama lepas tu, awak pergi. 14 november 2019. perit jatuh bangun selepas awak dah tak ada, saya gagahkan diri sekental-kentalnya. lillahitaala. moga Allah permudahkan.

Allah makbulkan doa saya. awak kaya-raya dengan doa. hampir seluruh malaysia mendoakan awak.

terima kasih Allah.

bullet goes forward ONLY AFTER pressing the trigger backward.

You shout it out

But I can't hear a word you say

I'm talking loud not saying much

I'm criticized but all your bullets ricochet

You shoot me down, but I get up

I'm bulletproof nothing to lose

Fire away, fire away

Ricochet, you take your aim

Fire away, fire away

You shoot me down but I won't fall, I am titanium

You shoot me down but I won't fall

I am titanium, I am titanium, I am titanium, I am titanium

Cut me down

But it's you who has further to fall

Ghost town, haunted love

Raise your voice, sticks and stones may break my bones

I'm talking loud not saying much

I'm bulletproof nothing to lose

Fire away, fire away

Ricochet, you take your aim

Fire away, fire away

You shoot me down but I won't fall

I am titanium

You shoot me down but I won't fall

I am…


tak mungkin saya lupakan awak.  hari ni 17 jun 2020 penuh rumah dengan barang-barang stok meniaga, semuanya hasil dari “duit” awak. duit pampasan insurans yang dh faraid bahagian saya. duit khairat kematian JPA, duit claim harian, duit return ubat and duit return petscan . 


semuaaaaaaa saya benamkan dalam modal barang meniaga. takde tinggal langsung. 7 bulan tanpa pencen, saya dan anak-anak hidup atas hasil keuntungan meniaga ni. tak ada simpan langsung? ada. nafkah rm50 sebulan then up rm100 sebulan selama 5 tahun 7 bulan nikah. 


insyaAllah.. mohd izzuddin zainal.. moga Allah temukan kita semula satu hari nanti. rehatlah sayang.. tunggu saya kat sana.. 







No comments:

Post a Comment

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...