Tuesday, June 9, 2020

DARI NEMO BUAT BAGUK


Masa ni aku dah setahun kerja. Dia baru kerja.

Dalam Iswara putih, dah tak ingat dari mana nak ke mana. Singgah di Giant. Katanya nak beli berus gigi.

"Sat ja. Ang tunggu lam keta."

Memang aku tak percaya dia punya kejap.
Memang betul. Dekat sejam aku tunggu.

Masuk kereta dia campak berus gigi Systema. Pertama kali aku pegang jenama ni. Dia yang nak berus gigi, dia bantai rekemen pada aku pula. 

"Ang try guna hat ni. Kompem stim. Ada mahai lagi. Tapi ada ni ja."

Kami meneruskan perjalanan yang aku tak ingat ke mana, tapi aku sangat pasti kami samada ke Kulai, Kota Tinggi atau Tiram. Hujung minggu waktu meronggeng.

Dari saat aku diperkenalkan dengan jenama ni, aku tak jumpa lagi berus gigi harga lebih kurang yang best macam jenama ni. 

Tiap kali berus gigi, aku pasti teringat sahabat yang sorang ni. Masih tak bisa panggil gelaran arwah, sebab pemergiannya sangat terkesan di hati.

Kalau dia masih ada, minggu depan ni pasti dia akan datang beraya di rumah. Mesti malam. 3 kali wasap.

1. Aku baru gerak.
2. Aku dah nak masuk kota.
3. Aku depan rumah ang.

Tenanglah di sana wahai sahabat.
Ada masa aku datang melawat.

26 MAY 2020

No comments:

Post a Comment

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...