Tuesday, November 6, 2012

Diet tips #2

Saya dah lama cuba vitamin E and so far saya rasa puas hati sebab vitamin ni tak macam vitamin yang lain kita makan yang akan membuatkan kita rasa lapar yang berterusan. *sila baca satu nafas* semput tak? Kalau semput maknanya kamu kena terus bersenam untuk meningkatkan stamina!

Ada yang kata vit E ni boleh membantu menurunkan berat.. Ntah ye ntah tak saya tak pasti. Tapi saya suka sebab vit E mengurangkan sakit lutut saya yang kerap joging *konon*

*ni sesi luah perasaan pulak* saya rasa saya dah pegi umah kakak tu dah 3 kali kot. Sebab kakak tu tanya tips diet dalam fon or sms.. Membazir kot nak terang panjang menjela thru fon or sms ni. So dengan hati yang penuh semangat saya pergi la jejak umah kakak ni untuk cerita diet tips. Free okey!

Kali pertama saya dengan semangat la cerita.. So saya harap akak tu follow la kan..

Kali kedua saya berdoa la banyak2 kan.. Sebab ni kali kedua kan saya cerita tapi sekilo pon akak ni tak turun.. Maknanya memang tak buat la kan...

Kali ketiga saya pergi tu memang semangat sangat la sebab dah tiga kali kot saya bagi tips..

And jawapannya mampos akak tu tak folllow! Saya tengok makin besar gedabak jek! And serius saya rasa nak sumpah jek akak tu biooor gemuk lagik lagik n lagik!

Perghhhh!! Bapok jahat saya ni kan? Tapi pikir la.. Sape tak sakit hati? Dia tanya and kita ni cite bagai nak rak.. Tup tup.. Dia tak jugak ikut.. Pastu dok tanya lagi..

Saya bukan bagi tips jek tau.. Saya siap ajak lagik gi joging.. Ada je la alasan akak tu bagi..

Last2.. Gi mammmmm la.. Saya tetap ngan misi saya. Kamu nak terus gemuk terpulang la kat kamu la ye!

Saya belajar jadi kejam sebab saya memang kejam pada badan saya sendiri untuk sihat!


2 comments:

  1. miss.. kalau lutut sakit, try la makan glucosamine.. bgus gak tu utk joints.. hehe..

    btw, sy start diet tahun lepas, bulan 3.. time tu berat saya 80kg, tggi 158cm.. dan sekarang, alhamdulillah, berat 62kg..

    bila dah kurus, baru tau apa org kurus makan.. ckit gila kot diorg makan! haha.. rugi betul..

    tapi kalo jenis yg mkn byk tapi maintain kurus, itu leh wat jadi jeles! hehe..

    good to read ur blog.. keep on work out k!

    ReplyDelete
  2. akak boleh x nak buat luahan rasa dekat sini.. saya dulu boleh dikatakan kecik lah jugak.. tp skrg berat dah overdost.. 90xxkg.. kawan2 yang tengok pon jadi terkejot.. saya jugak pernah kehilangan org yg saya sayang sbb berat badan.. dah mcm2 produk yang saya cuba tp satu pon x pernah berkesan utk saya.. saya jadi putus asa dan bnyk mengasingkan diri kerana saya rasa sgt rendah diri dengan kwn2 saya atau famliy saya.. biler bace entry akak smangat sya berkobar nk jd mcm akak.. mcm mner cre mudah utk hubungi akak..

    ReplyDelete

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...