Monday, November 12, 2012

Diet Tips #makan makan MAKAN

Remember!

Diet tu maknanya makan makanan seimbang! Bukannya tak makan! Jangan dengar ajaran sesat ntah sape-sape suruh jangan makan!

Macam saya.. Saya perlu makan sebab saya banyak menggunakan tenaga*konon je ni sedangkan membuta je keje*

Macam november ni jadual saya penuh dengan bootcamp, gym, muay thai, kettlebell, yoga and swimming from morning to night! *tipu tipu tipu selalu ponteng*

Sooooo.. Saya makan mengikut berapa banyak saya exercise. Kalau saya banyak berpeluh saya makan lebih sikit. Kalau saya banyak tido saya kurangkan makan. *tipu lagi*

Jangan tak makan langsung!

Ingat tau badan kita akan simpan makanan yang kita makan once bila kita makan selepas berapa lama kita tak makan tu.. paham tak? Kalau tak paham.. Buat-buat PAHAMMM.. =P

Tu sebab kalau korang naik penimbang tetiba tengok berat tu naik tapi korang tak makan pon.. Tu maknanya body korang simpan makanan tu sebab takut korang mati kelaparan!

Ada yang tanya.. Macam mana body korang tau simpan makanan? So jawapan yang sama untuk korang is mana body korang tau api tu panas? Kuasa Allah SWT yang Maha Esa. Tak terlangkau batas pemikiran kita =D

So makan jangan tak makan!

Posted via DraftCraft app

No comments:

Post a Comment

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...