Sunday, November 4, 2012

Kita Hanya Merancang

dan Tuhan yang akan menentukan. Qada dan qadar Tuhan. Kita tak tau apa yang akan terjadi waalupon sesaat akan datang. Kun fa ya kun.

Perjalanan raya haji saya yang lepas sepatutnya

kl-gerik-penang-kl

tapi yang terjadi

kl-gerik-penang-ipoh-kl

Saya terpaksa singgah di ipoh memandangkan tiket bas dari penang black out. Eh. Sold out!
Tapi...... Ada sesuatu yang tersirat rupa-rupanya di sebalik perancangan Allah swt tu.

Bila dah sampai penang raya ke-2 tu saya sepatutnya nak balik ke kl malam tu jugak.. Tapi memandangkan saya sampai penang dari gerik pon dah nak petang jadi tak sampai hati rasa nak balik malam tu.

Esoknya hati saya dah tergerak mesti tiket bas habis. Dah kata hari ahad. Dah tentu-tentu orang ramai nak balik kl. Isnin kan dah kerja.. Lain la macam saya ni.. 24/7 terbongkang! Haip haip.. Saya tak tido je 24 jam okey..

Sambung cite..

So tanpa ada pilihan yang lain saya kena follow mak angkat saya ke ipoh and naik tren dari ipoh terus ke kl. Tiket tren ETS pon dah black out. Eh. Sold out! And nasib baik sold out sebab tiket pukul 9pm tapi kami sampai ipoh 12am! 6jam perjalanan dari penang ke ipoh.. Bayangkan je la..

Ok. Mood nak menaip teiba dh hilang nak karang cerita so point yg sebenarnya saya just nak bagi tau saya terjumpa semula someone yang saya cari dah 7-8bulan ni. Finally! Setelah sekian la cuma berselisih.. Dia di utara saya di selatan.. Dia di timur saya di barat.

Dan akhirnya Tuhan telah mempertemukan kami setelah tiket bas habis, tiket ETS habis dan jalan jem selama 6 jam. Tanpa tiket bas habis mungkin saya belum dapat jumpa dia. Mungkin ntah bila-bila pulak baru dapat jumpa.

So.. Kenangan 10 tahun dulu terimbas kembali. Someone saya anggap macam abang. Dah lama tak jumpa.

Tu je. Bye.

No comments:

Post a Comment

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...