Saturday, November 10, 2012

10/11/10-10/11/12

Dah 2 tahun! Pejam celik pejam celik dah 2 tahun dah rupanya saya diet.

Alhamdulillah berat saya setakat hari khamis (2 hari lepas) 63kg. Hari ni tak tau la berat berapa. Penimbang takde! Penimbang rosak! Dah 2 kali beli and now malas nak beli dah! Sedeyyy *lap air mata* cetttt! Tu pon nak nangis ke?

Sepanjang 2 tahun diet ni saya pernah gagal 2 kali. Means berat saya naik 5-8 kilo. *nganga luas-luas* kesian kan? Penat diet.. Nak turunkan sekilo pon bukan senang.. Tup tup naik pulak berkilo-kilo.. Rasa nak lembang je diri sendiri*panggg*

First.
saya kantoi march 2011.. Saya pegi padang besar umah anak sulung mak angkat saya. Bayangkan je la makan 7-10 kali sehari! Tak joging and just makan makan makan makan..

Nak tau kenapa saya kata saya makan sampai tahap melampau? Sebab anak dia yang umur 5 ke 6 tahun ntah kata

"kak tu makan je keja.. Mana tak gemuk!" pergggghhhhh!!

Saya makan sebab saya happy! Tu la kali pertama saya jejak kaki ke rumah tu dan di sambut dengan senyuman.. Bahagia tak terkata..

Baju yang saya pakai masa saya sampai sana jadi ketat bila saya pakai masa nak balik!!!!!! *gelakkan budak ni kuat-kuat* padan muka!

And honestly saya beli baju lain yang lebih besar masa nak balik tu! Muahahahahahaha.. Saya naik 5 ke 6 kilo ntah.. Lebih kurang macam tu la..

Second.
Bulan May and June 2012. Saya naik 6 kilo.. Berat saya dah 63 kilo bulan 4 tu.. Tup tup naik smpai 69 kilo! Hambekkkkk kau! Nak sangat kannnnn!

Saya makan sebab saya marah! Hmmmm.. Ni memang tabiat buruk saya.. Jangan saya marah sikit je.. Perot tetiba jadi lapar macam ada jin! Hahaha! Saya makan tido makan tido makan and tido! Bahagia tak terkata la kannn.. *memang minta di pelempang*

Sampai ada sorang member tu tegur masa tengok saya makan

"weh! Ko ni makan ke melantak? Baru je tadi kau makan mee.. Ni kau makan nasi pulak! Aku takut giler tengok ko makan.. " Gulp! Saya dah marah saya tak sedar makan banyak!

So lepas tu bila saya marah saya ignore orang yang saya marah.

Just taip /ignore (nickname) then press enter! Hahaha.. Ingat ape? Format MiRC? rindu pulak kat dalnet.. Eh. Tetiba.

Bahana berat naik 2 kali tu lah yang buat sampai 2 tahun ni.. Padan muka la kan.. Hahaha!

So from July-Nov saya slowly turun 1-2kilo per month. Terasan seksa nak dapatkan under 60kg! :(




Posted via DraftCraft app

2 comments:

  1. same la kita mmmg suke mkn bile happy atau tensi!!!nak kuros jugak tp suka benor makan kek, aiskrim n cokelat!!!hr tu dh bt Diet Atkins trn 11 kilo, pastu dh kelaot dkt sebulan nih naik 5 kilo...huhhh!!

    ReplyDelete
  2. Erksss.. Sygnyerr.. Lps ni kena cari group yg ajar camne nk manage emosi.. Ada ke ek? Huhu ¥P¥

    ReplyDelete

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...