Thursday, March 19, 2020

TAK BERMARUAH

DAY 2 perintah kawalan pergerakan malaysia. 

now 4.15pm and saya sejujurnya tak nampak rakyat malaysia ni serius dengan arahan ni. rumah saya facing jalanraya. boleh nampak federal highway especially flyover kerinchi link. kenderaan masih bertali arus.

pagi tadi kereta banyak macam hari sabtu ahad. then dah nak dekat tengahari tu satu benda yang menarik permandangan saya. food delivery!!! 

yessss.. time lunch hour agaknya tengah banyak order yang diaorang kena hantar. servis delivery makanan ni masih dibenarkan untuk beroperasi. sebelah rumah pulak KL Gateway Mall dan saya boleh tengok direct kesibukkan rider-rider ni keluar masuk pintu C which is tepi pintu C tu je KFC


sepanjang jalanraya dari bawah ke atas tu dalam satu2 masa pukul 12.30pm tadi, nampak color pink foodpanda dan hijau grabfood je atas jalan. tengok macam dah konvoi pon ada. 


yang kat arrow tu pintu C KL Gateway Mall. sibuk betul rider keluar masuk. 

terdetik pulak dalam hati. 

HAAAA SAPE YANG MULUT JAHAT SANGAT HARI TU CAKAP KERJA GRABFOOD/ FOODPANDA NI TAK BERMARUAH??? 

amik kauuu~ bila Allah nak terbalikkan keadaan. sekarang ni diaorang ni la HERO yang rela menggadaikan nyawa dan keselamatan diri sendiri untuk deliver makanan pada sesiapa yang memerlukan. 

semoga Allah lindungi mereka dan permudahkan urusan mereka. 

amin,.



No comments:

Post a Comment

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...