Wednesday, March 25, 2020

RESEPI FRIES DARURAT

hari ke-7 perintah kawalan pergerakan TEMA WESTERN


tudiaaa sulaiman makan sakan sampai habis dia hadap. 

for breakfast buat roti burger goreng crispy kesukaan babah jugak ni. first time buat untuk sulaiman isa. tak sangka sulaiman suka. sekejap je dia habiskan. tak payah paksa-paksa or remain. 


yang isa makan tak habis. hahaha budak ni muka omputih Allah, mak dia perasan tapi tekak melayu 🤣 cuma nak makan burger ni berminyak ler tangan. kena redha bread crumbs tu berterabur. dududuuuu


tengahari dah buat pasta Bolognese tapi dua-dua tak nak makan. kenyang sangat dah kot burger goreng sebijik tu? mama pon sukaaaaa haha menu lunch bawa ke dinner. aci~

fries versi darurat

macam biasa bebudak tidur tengahari. bangun-bangun je sulaiman minta fries. alamak! fries yang frozen tu habis 4 hari lepas. hmmm.. apa ada kat dapur? jom godek~

malam tadi rider hantar bawang, kentang and ikan bilis. saya sengaja order sebab nak someone datang rumah. so brother tu saya bagi upah untuk tolong bawa turun sampah. fuhhh~ lega sampah 5 hari depan pintu saya bagi upah agak banyak sebab rasa bersalah sampah 5 hari dah busuk, banyak plus berat.

so kentang baru sampai tu saya buat fries versi suka hati kau

resepinya : 
kentang potong panjang-panjang
rebus dengan sesudu cuka + garam sikit
tos bagi kentang kering
tabur tepung apa je yang ada kat dapur
make sure tepung kering ye tak payah letak air
then goreng~ 
wallaaa menjadik! 


alhamdulillah cantik pulakkkk kejadiannya. aci la kan? asal ada daripada takde. mama is takmo keluar selagi tak terdesak. if nak gi beli, sebelah je mall village grocer. jalan kaki 20 langkah sampai dah. but... hmmm.. 

sulaiman isa dah saya kurungkan since 6 march. saya sendiri dah elak urusan luar since 14 march. perintah kawalan pergerakan start 18 march. jadi boleh bayang kami kat rumah ni macam mana? 

usaha. 

if terjangkit jugak, saya tak ralat. 

moga wabak ni berlalu dengan cepat dan dipermudahkan semua. 

p/s : itali dah hampir cecah 6 ribu kematian. china, negara berpuncanya virus ni dah bergembira selesai wabak. malaysia? hmmm








No comments:

Post a Comment

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...