Monday, March 23, 2020

LEMBAH PANTAI RED ZONE COVID19



mesej ni saya tuju buat mereka yang masih lagi mengabaikan arahan kawalan pergerakan especially penduduk lembah pantai.



sekurang-kurangnya bila tiba masa, kita nak ada yang meneman sebelah kita. boleh tengok, peluk dan cium buat kali terakhir setidak2nya (gambar 1) 


anak2 boleh iring mak walaupun anak2 masih kecik. (gambar 2)

 

bila anak merindui babah. (VIDEO 1) 

tutup mata.. bayangkan wajah isteri. bayangkan wajah suami. bayangkan wajah anak-anak


dah bersedia ke mereka yang tinggal kat dunia bila kita dah takde nanti?  


matematik mudah - rakyat malaysia ada 32 juta orang. tolak pendatang asing agak2 30juta kot warganegara. malaysia hanya ada 15 negeri. andai negara kita terus mencatat peningkatan angka kematian macam itali 5000 orang............

pandang kiri pandang kanan, tengok wajah suami, tengok wajah isteri, tengok wajah anak2, tengok mak dan ayah, tengok jiran kawan sekerja kawan uni. mungkin sikit masa lagi kita tak tau sape yang pergi dulu. mereka? atauuuuu kita? 

ambil kesempatan hari ni peluk erat orang2 yang kita sayang. 

sebab saya dah hilang nikmat peluk erat suami yang boleh memujuk saya dalam ketakutan kuarantin sendirian dengan anak2 tanpa suami.  













No comments:

Post a Comment

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...