Saturday, January 25, 2014

WEDDING RING AND BRACELET


his wedding ring and my wedding bracelet.

he decided to give me bracelet instead of wedding ring.

because of ONE reason.

cikgu TANAK saya buka cincin risik and cincin tunang. terima kasih cikgu untuk cincin risik belah rotan and cincin tunang diamond ni.

one day cikgu cakap nak bracelet saya tu ada charm and loceng yang bunyi cing cing. so he can hear every inch pergerakan saya. hew hew hew.. melampau tuuu!!

then tetiba saya terfikir, why not kita tempah and create our own design?

saya terus contact kawan masa zaman study. ayah dia ada bengkel buat emas kat penang.

mula2 ingatkan jumpa tu just bagi tau kami nak bracelet yang ada charm pastu the end la.

tapi percaya atau tak yang discussion tu dari kul 6.30pm sampai kul 11 lebih baru selesai!!! break 10 minit je solat maghrib.





gila!!! tapi puas hati sangat2.

uncle (his malay but i call him uncle) seriously detail in everything. uncle berhati2 nak jumpa customer. if u all dah jumpa uncle, u will know why.




every single detail uncle lukis and tulis. uncle cakap sebab ni design ikut selera customer so he have to write down everything. if anything happen uncle akan tunjuk bukti bertulis. dang!

contohnya, customer tu nak bulat tetiba bila barang dah siap dia cakap dulu dia minta ovel so uncle will show to them bukti bertulis. haha.. tak leh tipu k.

kami dah la datang "zero idea". ternganga bila uncle tunjuk jenis2 gems and diamonds segala batu permata berlian intan payung.. ehhh uncle takde jual payung but if nak charm or cincin bentuk payung ke uncle boleh buat. hahaha..

uncle tunjuk ni untuk kami kenal and pilih... so idea pon konon2nya datang laaa.. tapi beku gak.. phewww..





ingatkan diamond tu diamond jeeeeee and beza size jeeeee!!rupa2nya macam2 cutting design and ada color2.

baru tauuuuuuu.. hahaha..

ye laaa.. ehemm ehemmm





tu diamond entah bape karat ntah dh lupa. harga puluh ribu. nganga mulut besar2!!!!

now dah tau nape uncle berjaga2 bila jumpa customer? hihi..

discuss punya discuss..

cikgu garu kepala and saya pon pening. sebab serius kami ingat just cakap "nak bracelet with charm" then bye bye uncle, balik umah, task settle. last2 ni yang jadi. berjam2. hahahahaahhaha!!!

if u all nak buat camni sila la get ready idea siap2 k. google2 la design yang korang nak. so takde la mati kutu nanti. ngeeee..





yang ni kalau tak silap diamond princess cut.





ni saya tengah pilih size diamond untuk cincin cikgu. lelaki boleh pakai diamond tapi tak boleh pakai EMAS.





then pilih diamond untuk letak kat charm pulak. terus mabuk!!! keterlaluan tengok kilau2. adehhh..

result for that 5 hours discussion. taraaaaaaa...





two tier palladium ring with diamond for him. secret la kan bape "mm" size diamond cincin cikguuuuu. hehehe.. harga pon tutup. wekk..

bahagian dalam ring tu ukir PEACE (bentuk love) BELIEVE. if muat ukir date sekali.

nape cincin cikgu letak diamond? sebab cikgu tak suka batu color2 tu. saya pulak tak nak cikgu pakai cincin kosong yang macam mainan "couple ring".

puncanya pasal kes ni :

masa pilih cincin nak bertunang. cikgu nak bagi 2 cincin. so untuk risik saya pilih cincin comel2 halus macam lidi tu. tapi cikgu nak jugak "belah rotan".

saya tanya why? cikgu kata baru nampak macam cincin risik. ohhhh.. nak bagi nampak saya ni "taken" laaa? muka cikgu time ni bangga giler.. cehhhh..

so wedding ring for him saya nak bagi nampak "u r taken too!!!"

hahahahahaha!!! *gelak jahat* fair and square. boom!

lelaki tak boleh pakai EMAS. neither emas putih sebab still ada unsur emas.

boleh pilih silver tapi silver ni bila lama2 nanti akan hitam. so salut silver tu dengan palladium. it will shine and tak kan hitam.




and ni result untuk bracelet saya. white gold bracelet with 5 charms fancy yellow and white gold. hasil idea cikgu. uhuk uhuk..

1st charm of coz la bell yang cikgu nak tu.

2nd charm BL (untuk baguk lejen).

3rd charm PK (untuk page khas).

4th charm bentuk pokok pine tree sebab 1st time kami jumpa masa trip pegi gunung pine tree and twin peak fraser hill.

5th charm yang makan masa lama sangat nak decide and akhirnya cikgu kata bentuk LOVE je. punya la lama cikgu pikir last2 bentuk love. gegegege..

white diamond nanti letak kat bentuk love then blue diamond letak kat pokok pine tree.


YouTube Video


dengar tak suara cikgu dalam video tu? suara garang!!!! hihi..

FUHHHHH!!!! *lap peluh*

lega.... done. and now tunggu siap.

dup dap dup dap lak rasanya.

bila balik umah, sambil duduk2 termenung saya rasa sayu and terharu. terbayang2 discussion between cikgu and uncle about my bracelet.

bergelinang air mata sebab cikgu nak bracelet saya tu ada ciri2 "kami". cikgu nak saya tengok bracelet tu then ingat dia.

ohhhhh.. masa buat entry ni pon ada air mata.. aduhhhh..

thank you for loving me that "countless" much. (read it as thank you for loving me that much). uhuk..





ps : kalau boring dengan rantai or gelang yang u all pakai sekarang boleh je bagi uncle and uncle buatkan balik ikut design yang korang nak. uncle akan kira upah je.

contohkan : korang ada gelang, rantai kaki and cincin. boring dah pakai so rasa macam nak rantai leher je kan. bagi kat uncle so uncle lebur emas tu then bentukkan balik ikut design yang korang nak. kalo cincin tu ada batu boleh amik batu tu buat loket. nice!!!!

tapi jangan pulak korang bagi uncle sebentuk cincin pastu suh uncle buat rantai leher. melampau la tu!!! wakakakakaka.. sebenarnya boleh tapi uncle akan tambah emas so korang kena bayar la bape gram emas yang uncle kena tambah. simple!

untuk buat baru pulak, uncle akan kira ikut harga emas pada hari korang nak buat tu. tapi uncle sure bagi diskaun.

tempoh minimum nak tempah 3-4 minggu ikut pada "kerumitan" design yang korang nak.

tak nak buat SOMETHING SPECIAL FOR YOUR PARTNER KE?

sape nak tempah boleh call or wasap saya 0135028006.

Posted using BlogPress from pagekhas's iphone 5

No comments:

Post a Comment

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...