Monday, January 20, 2014

IMAM SAYA

Don't Choose The Better Man, Choose The Man Who Makes You A Better Woman.

💍™💂™





1st of all, rasanya ramai dah tau saya bertudung sekarang ni. lepas majlis bertunang last month saya terus berhijab. Alhamdulillah and doakan saya teruskan sampai bila2. aminnnn 😉 ;)

150 juta kali (lagu fynn jamal ek? lol) kawan2 tanya saya. cikgu suruh pakai tudung ke?

big NO.

cikgu tak penah suruh saya pakai tudung. either saya tanya pon dia jawab pakai bila hati dah ikhlas nak pakai. hew hew hew.. touching jap.. cikgu just kata dia sentiasa berdoa semoga terbuka hati saya untuk pakai tudung without paksaan. sob sob sob *lap air mata and air hidung* lol.. tak senonoh nihh.. hahaha

Alhamdulillah. bertudung juga saya akhirnya. so far saya memang suka bawal. mula2 memang menguji kesabaran la bila kain yang jenis lembik tu muncung tudung asyik senget jek.. macam2 saya beli starch spray untuk keraskan kain konon2nya.. hahaha.. keras macam kertas dah. puas hati. gegege..

then saya suka bawal yang both side boleh pakai. harga 10rm je kat jalan TAR. jimat la sebab kira macam rm5 je.. takde la boring kan..





biasanya satu side yg bunga camni.. or abstrak.. and another side biasanya line or kotak2. jimat tak? beli sehelai 10rm tapi boleh pakai both side macam 2 helai tudung.. hihihi..

time lari pon saya bertudung bawal. insyaAllah saya akan kekalkan. wink wink.. nanti time lari sesape nampak saya sila ngorat ek.. huk huk..





bergambar kejap after 4km run before u-turn. apa motif posing gedik camtu tak tau.. hahahaha.. maafkan je la budak ni ye.. wekkkkkk

opssss!!! dah lari dari topik.. hahaha.. biasa la.. merapu lebeyyy..





tuuuuuu.. my pacer.. my pacee dan IMAM saya. Alhamdulillah..






28 july 2013 lepas subuh. saya tak tau camne telinga saya terdengar cikgu cakap "bila la saya dapat imamkan awak".

perghhh.. air mata dah bertakung..

time tu kan bulan puasa. cikgu call kejut bangun sahur. kadang2 tu cikgu bukan kejut je tapi bergayut sambil makan sampai azan subuh.

lepas tu baru letak fon. tapi lepas subuh 28 july tu lain pulak jadi.

haishhhhhh.. tapi semua tu the end kat situ je.. takde sebut2 pon.

sampai la 20 october 2013 waktu zuhur, itu la kali pertama cikgu imamkan solat saya. lepas event adidas king of the road.

Alhamdulillah
Alhamdulillah
Alhamdulillah

lepas tu memang kami sentiasa mencari peluang solat sama2.

31 december 2013 penuh subuh sampai isyak kami dapat berjemaah sama2 5 waktu. Alhamdulillah :')

and saat tepat kul 12am tahun baru 1 jan 2014. bunga api tengah kebaboom kebabaaam kepom kepam ketepong ketepam. saya dan cikgu bukan kat bawah sinaran bunga api, bintang dan bulan.

tapi

kami tengah buat solat hajat. kebetulan tepat tengah malam. hew hew *lap air hidung lagi* huhu..

insyaAllah saya harap cikgu kekalkan berjemaah sampai akhir hayat kami. and saya harap cikgu terus sabar dan bimbing saya yang degil dan keras kepala ni. tsk tsk.

sebab pertama saya terima lamaran cikgu, sebab agama.





muka ganas. rock sana sini. berseluar pendek jek. perangai giler2. melompat terpekik terlolong.

tapi bab agama.. hmmmm.. insyaAllah dan Alhamdulillah cikgu dah banyak didik saya.

mudah2an.. doakan untuk kami. =)


^entry cikgu melamar tu saya hutang ye.. haha.. nanti saya free saya buat entry tu. entah ape yang saya busy sangat pon tak tauuu.. wekkk..^




Posted using BlogPress from pagekhas's iphone 5

No comments:

Post a Comment

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...