Monday, January 14, 2013

Jatuh Bangun


kehidupan. macam tu la.. ada jatuh ada bangun. bagaikan roda. ada masa kita di atas dan ada masa kita di bawah.

mungkin saya tak pernah berada di tahap serendah sekarang. tapi saya bersyukur. tak kira di mana jua tempat saya sebab saya percaya segala-galanya sudah tertulis.

hampir setahun tujuh bulan saya pegang title "jobless" eh title "businessless" kot? hahaha.. tapi saya sibuk ke hulu ke hilir mengalahkan orang bekerja. hmmmmm...

saya harap tahun ni saya start meniaga balik.. tapi ada lagi benda2 yang nak kena settle sebelum saya letak 100% komitmen kat projek baru ni. tapi tapi tapi tapi.. banyak sangat tapi tu sebab tak dapat nak gerak.. ishhhhhh..

dulu tahun 2000 azam saya setiap kali saya nampak tanah perkuburan saya akan sedekah Al-Fatihah bukan sahaja memberi salam. Alhamdulillah sampai hari ni azam tu masih saya teruskan..

tahun ni salah satu azam yang saya tambah is saya berdoa orang2 yang hutang saya akan cepat langsaikan. saya terasa perit bila mereka nak pinjam saya senang sangat saya beri tapi bila waktu nak minta balik payah sangat..



- Posted using BlogPress from pagekhas's iphone 5

1 comment:

  1. Betul lah, mgkin akk pun kn letak azam utk berdoa org yg hutang akk cpt bayo hutang. Akk pun ssh nak katakan tiada or tak boleh klu org nak pinjam. Tp x sampai hti nak tuntut hutang. Siap rasa malu plak. Huhuhuu

    ReplyDelete