Sunday, January 6, 2013

All about my Diet - part 1

1. Saya di lahirkan sebagai bayi yang sihat. Nearly 4kg. Mak saya kata bahu saya tersangkut sebab besar sangat. masa mengandung mak saya makan ice-cream pagi petang siang malam. Seriously sebab peti ice-cream walls sebelah tempat mak saya landing2. Ayah saya agent ice-cream walls. Bak kata org "hambekkk koooo" hahaha

-Saya mewarisi faktor keturunan yang big size.

2. Saya tak pergi sekolah tadika. Sebab saya kena ejek gemuk. Seingat saya, saya tukar2 tadika 3-4 kali masa umur 5-6 tahun tu. Saya selalu ponteng malu kena ejek. Tapi saya comel time ni.. Hahaha.. Kes tak mau kalah! :P

3. Masa sekolah rendah saya no.2 terbesar (gemuk) di kalangan rakan sebaya. Sukan yang cikgu bagi tarik tali and lontar peluru je la. Walaupun dalam hati ni menjerit2 nak join bola jaring or bola baling. Berat masa saya darjah 6 lingkungan 60kg. Asal ada acara tarik tali je nama saya mesti naik.. Hampehhh jekk! 

4. Masa sekolah menengah kalau tak silap saya no.3 or no.4 terbesar dalam sama tingkatan. Berat saya masa tingkatan 5 lebih kurang 85kg. Kelas tingkat 4 tiap kali nak naik memang hangin jek. Dalam kepala asyik pikir kalau la doraemon tu wujud, boleh pinjam pintu ajaib tu.. Hahaha.. Sampai tahap tu punya pemalas! 

5. Lepas SPM saya buat katering dengan family. Makan tak ingat dunia. Memang tak sedar diri time ni.. 

6. After a year saya masuk private school ambil STPM. Saya perempuan terbesar dalam kelas tu. Asyik la yang terbesar jek.. Huhuhuuuu.. 

7. Lps stpm saya dapat tender kantin sekolah menengah. Waktu ni berat saya naik mendadak. Pekerja saya yang ingat berat paling tinggi saya penah cecah 118kg sebab saya naik penimbang ayam kat pasar. Naik penimbang ayam kauuu~ hahahaha.. 

8. Masa buat 1st degree kat OUM. Dalam class tu saya antara yang muda tapi saya yang paling besar and classmate ingatkan saya makcik2 umur 30 above. Sadisssss betulll :( 

9. Masa 2nd degree kat APIIT saya yang besar jugak.. Classmate panggil saya "moookkkk" and saya tak nak kalah saya panggil dia "cacat" hahaha.. 

10. On march 2010 saya pergi kenduri kahwin kawan. Itulah kali pertama saya join masuk muka amik gambar ramai2. Selama ni tak berapa minat sbb tau saya tak lawaaa.. Bila kawan post kat fb gambar tu.. Saya tercekik! Terperanjat sangat.. Tak tau nak kata la camne.. 



To be continue.. Jeng jeng jenggggg........ 


*sebelah saya sebenarnya ada kawan saya tapi dah tak nampak sebab KEBESARAN saya dah menutup dia.. Aduhhhhhhh.. !!

X caya? Tgk pict ni..


Huwaaaaaaa!!!!!!!!!

1 comment:

  1. wow..hebatla boleh sampai ketahap sekarang...inspirasi...

    ReplyDelete

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...