Monday, April 13, 2020

PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN FASA 3

perintah kawalan pergerakan fasa 3 sehingga 28 april 2020. maknanya 5 hari pertama bulan puasa dalam tempoh kawalan ni.

ada yang menjangkakan sehingga raya puasa. luluh hati tak terkata. 


raya puasa 2019 dalam cermin tanpa sentuhan

saya tak tau. saya tak pasti apa yang Allah rancang untuk saya. mungkinkah raya tahun ni Allah nak kami raya bertiga je dalam rumah ni? 

itu yang lebih baik? 

mungkin nampak pilu. raya hanya saya sulaiman dan isa. 

tapi kalau raya bersama keluarga (tahun ni turn suami dan saya akan balik kedah if keadaan mengizinkan), mampu ke saya hadap pagi raya tu? saya yang tanpa suami and sulaiman isa tanpa babah? 

hmmm
...
.....
...... (bertahanlah air mata)

bila teringat pagi raya, saya tak kan lupa raya haji 2019. raya kami 4 beranak yang terakhir. 

pagi raya memang moment yang husband tunggu2 sejak kawen. dia suka "skrip" pagi raya time salam mohon maaf tu. katanya sebelum kawen dia asyik tengok abang and kak ipar. dia teringin. jadi bila dah kawen memang dia nak sangat moment tu. 

tapi raya haji 2019 tak macam biasa.. totally different 

saya tak sempat nak buka "skrip", husband terus cantas. 

"awak, saya minta maaf zahir dan batin. saya mohon halal dan terima kasih jaga saya selama ni. ok raya ni awak tak payah buka skrip" 

salam. kiss. peluk. 

saya tak kan lupa raya tu. genggam erat tangannya. 

saya tak fikir pape time tu. sebab dia sihat. iya dia sihat. no more sel kanser yang aktif waktu tu. 

Allahuakbar.. 

Ya Allah.. permudahkan segala urusan suamiku di sana. balaslah segala kebaikan dia dengan pahala yang tak henti mengalir. 

sesunguhnya.. 

saya sangat rindu nak gaduh dengan dia. 

No comments:

Post a Comment

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...