Friday, April 17, 2020

MIMPI 2 APRIL

mimpi tu lebih kurang antara waktu 4pagi dan subuh. sebab malam tu saya bangun tahajud macam biasa. then saya tertidur. saya terjaga semula bila subuh. 

itu kali pertama saya mimpi suami saya. . 

dalam mimpi tu saya pergi ke beberapa tempat. antaranya HUKM. saya bukan keseorangan. saya dengan suami. 

suami berbaju putih. saya tak pasti jubah tau baju apa. cuma saya perasan putih. wajahnya macam muka sebelum suami saya sakit.suami saya tak bercakap langsung. saya pon tak berbual dengan dia. sebab saya rasa waktu tu saya just alone. 

tapi dalam mimpi tu sebenarnya ke mana saja saya pergi, suami saya ada di sisi. dia follow je belakang saya. diam tak cakap apa-apa. 

then ada satu babak tu, saya tengah berurusan yang berkaitan isi form. kerani depan saya tanya

"cik atau puan?"

saya jawab

"puan" 

suami saya kat belakang senyum. 

then saya terjaga. 

sejujurnya saya terjaga dan terus nangis. sebab saya sangat rindukan dia. yang kedua sebab saya tahu dia sentiasa ada tengok saya. 

_______________________________________

awak, hari ni 17 april. awak ingat lagi 2018? tarikh ni la Doctor Siva datang kat awak. 

"en izzuddin, im gonna tell you this. but its not a good news" 

"ok doktor" 

"saya pergi lab dekat bawah, even the final result belum keluar but its almost 80% siap and the result is en izzuddin kanser lymphoma ye" 

"alhamdulillah" 

"are ok en izzuddin?" saya pasti Doctor Siva surprise

"saya ok. saya puas hati dah dapat jawab kenapa saya sakit. then next nak buat apa? saya ready."

"ok. 1st off all, we gonna take u out from here ward orthopaedic and transfer en izzuddin to ward hemato. welcome to my home"
________________________________________

sejak tarikh tu, Doktor Siva tak pernah lupa pesakitnya yang bernama Mohd Izzuddin Bin Zainal. antara pesakit yang paling cool kot?

ps : bersamaan birthday adik ipar yang bongsu. happy birthday azim. si penyimpan rahsia besar abg judin. sampai la abg judin dah takde. kantoi semua mesej dalam wasap. dua beradik ni selalu pakat beli gadget tanpa pengetahuan saya sebab harganya amboi2. hahaha.. nanti jumpa semula memang saya cubit husband kuat2. eeeeee gerammm


No comments:

Post a Comment

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...