Thursday, July 16, 2020

BERBORAK DENGAN ALAM


moga saya takkan lupa kawan yang sorang ni



bila sampai satu tahap saya rasa tak nak bercakap, saya lebih prefer diam. saya lebih senang tak bercerita apa yang saya lalui. 

bukan semua orang boleh jadi pendengar setia. even yang offer telinga pon saya jamin boleh bernanah telinga and mohon undur diri sebab keterlaluan "kisah hidup" saya ni. 

macam-macam cara tersendiri nak mengadu dan nak melepaskan rasa duka. terpulang kat individu. saya? saya prefer bercakap dengan alam. 

masuk hutan. 

makin sunyi makin "layan" 

hutan bukit gasing ni banyak pintu. salah satu pintunya exactly kat belakang kawasan perkuburan suami saya. cantikkan Allah atur? 

suami suka ejek saya "masuk hutan" bila saya pegi hiking bukit or gunung on weekend. itulah perkataan dia setiap kali orang tanya "bini mana?"

pagi tadi lepas hantar bebudak ke tadika, terus tuju ke hutan. keluar hutan terus bersantai lepaskan mengah kat tepi tangga kubur suami. 

mengadu lagi lagi dan lagi. 

balik rumah, mandi, sarapan dan terus dhuha. 

9am tepat terus mengadap laptop. "buka kedai maya" 

sibukkan diri. dengan harapan saya boleh sibuk sampai tak fikir benda lain. even sebenarnya jiwa saya menjerit-jerit nak cuti dan rehat. 





No comments:

Post a Comment

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...