Saturday, January 9, 2016

PERGINYA SAHABAT

dah lama tak update blog.. 
 
pagi ni rasa terpanggil nak pahat cerita ni kat sini.. 

dari awal saya kenal cikgu memang dia jenis sayang kawan. sampai la lepas kawen saya dah faham dia sanggup bersusah payah tolong kawan.. 

sifat kasih sayang dia tu memang saya suka sebab satu masa dulu saya pon macam tu.. 

pagi ni awal subuh dapat call yang kawan dia meninggal.. saya dengar dan hmmm je.. Al-Fatihah.. 

tetiba cikgu nangis.. nangis yg bukan menitik air mata je.. tapi nangis yang sedu sedan.. betapa sayangnya dia pada kawan.. 

 
now cikgu dalam perjalanan ke kedah.. semoga dia sempat tatap wajah kawannya buat kali terakhir.. 

1 jan 2016 ari tu pon genap la 18tahun arwah ira tinggalkan saya.. 


mudah2an sulaiman nanti pon mewarisi sifat kasih sayang bersahabat ni..

ps : tapi tak best la kan kalo dapat kawan yang amik kesempatan atas kita.. macam saya ni kawan pinjam duit dari tahun 2000 (form 3) sampai hari ni 2016 tak dapat lagi duit tu.. 

bila tanya kang jawapan dia memang menyakitkan hati.. last2 dia block fb saya.. hmmm.. 

cikgu pon sama.. masa saya dah nak dekat bersalin ada kawan nak pinjam duit.. saya cerita al kisah sejarah saya pasal kawan pinjam duit.. 

seboleh2 dia bela kawan dia tu.. katanya kawan dia tu bukan jenis camtu.. kita ni pon biarkan je la.. 

nahh.. akhir tahun 2013 sampai ni awal tahun 2016.. katanya bonus and gaji bln satu 2014 nak bayar balik.. last last.. diammmm takde bunyi.. 

baru2 ni tersempak kat mall.. haha.. Allah nak "temu"kan setelah sekian lama kawan tu diam and bagi alasan macam2.. so dapat la dia bayar balik half je dulu.. 

alhamdulillah.. jadik la daripada takde langsung and diam je kan.. hope yang lagi baki separuh tu takde la diam je lepas dapat bonus tahun ni pulak.. 

eh??? bukan keeeee 5 hari lepas pekerja kerajaan sume dah dapat bonus???? 

mari kita ber hu hu hu hu hu 😝 



No comments:

Post a Comment

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...