Friday, January 24, 2014

PETUA SIMPLE

simple je. tak rugi pon follow if tak berkesan. tapi saya suka follow. petua orang tua2.

saje je nak banggakan orang tua2 and bayangkan saya dah tua nanti orang muda follow petua "orang tua2" rasa bangga la sikit kan kan kan?

1. makan buah before makan menu utama.

2. minum segelas air before makan.

3. elak selang seli minum air ketika makan.

4. minum air setengah jam or sejam lepas makan.

5. makam sebelum lapar and stop sebelum kenyang. (ni sunnah nabi ye)

6. jangan baring or tido lepas makan.

7. tido tutup kipas/aircond. (ni petua saya)

8. kunyah slow2. kalo makanan tu saya suka, saya akan biarkan dalam mulut lama2 before telan.

9. elak ais batu or minuman sejuk.

10. berdiri 5-10 minit setiap jam.

11. elak guna lif kalau ada tangga.

12. cari punca untuk berak setiap hari.

13. air jangan lupa

14. bersambung. ngeeeee


- Posted using BlogPress from pagekhas's iphone 5

YANG TERINDAH

saya bukan kaki tengok tv sangat. tapi dah 3 malam ni mata tak leh tido. tv tu biar buka je. kalo malam ni tido kul 4-5am maknanya dah 4 hari la tido 2-3 jam je.

tetiba kuar cite adamaya tv3 kul 12.30am. sebelom ni tak penah follow pon cite ni.

yang menarik perhatian saya lirik lagu dia

YANG TERINDAH

Semenjak kau hadir dalam hidupku
Tiada lagi keresahan
Kau mengetuk pintu hatiku
Tanpa sedar hingga ku izinkan

Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah


Maaf jika ku tidak sempurna
Tika bahagia mula menjelma
Bila keyakinan datang merasa
Kasih disalut dengan kejujuran

Mencintai dirimu
Merindui dirimu
Memiliki dirimu
Hingga akhir hayat bersama kamu

Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah

Kau yang bernama cinta
Hingga aku rasa indah

kepala penuh. pikir macam2. jiwa kosong. benci orang cakap saya tengah bahagia. benci orang cakap saya tengah mabuk cinta.

sebab.... derita saya hanya saya yang tahu.

cikgu, terima kasih. saya selalu rasa kesian kat awak sebab awak penat nak faham life saya. nape awak tak nak give up?


YouTube Video

- Posted using BlogPress from pagekhas's iphone 5

Tuesday, January 21, 2014

TITIK PERTEMUAN

*entry panjang. sila muntah siap2. if tak nak muntah, pegang coklat sambil baca* pegang je.. saya tak suh makan.. hihihuhuhahahehehoho.

geli ahh title tu.. haha..

fineee.. nak tau kenapa saya ada mention KINAJO?

tu sebenarnya singkatan untuk kinabalu - johor. hahaha.. gedik tak? siap ada singkatan lagik.. macam budak2 jek kan.. *suka hati laaaa - wekkk*


sebenarnya time tu saya dah siap2 nak gi hike gunung datuk. just tunggu signal dari kawan yang kat kl. tetiba ada no tak kenal call. nasib baik saya angkat. biasanya no tak kenal ni memang saya tak angkat ler *puiii.. berlagak diva konon.. meluat!!*

nasib baik angkat tau.. if not takde la cerita kinajo ni.. hahahaha.. so korang lain kali tengok no pelik2 tu sila la angkat ek.. rugi hoiii kalau tak angkat.. mana nak tau kot2 jodoh je kan??? pangg!! :P

cikgu call tanya saya camne nak naik gunung kinabalu. lohhhh.. saya garu kepala time tu.. awat la mamat ni call tanya pasal kinabalu? saya bukan agent trip hiking ke gogo ke pape..

tapi tu la TITIK permulaan. nngeeeee.. 20 april 2013.




he saved my no as KINABALU and saya saved nama dia as JOHOR. hahaha..

lagi lawak saya suh dia panggil saya page and dia suh panggil dia baguk! *serius poyo masing2* kekekekeke

nanti akad nikah "aku terima nikahnya pagekhas binti ???"

dang!! hahahahahaha

melampau U!!

then terus senyap.. saya gi naik gunung kinabalu seorang diri bulan 5.





angin kuat giler and sejuk.. mata pon tak mampu nak buka.. haha.. then cuti sekolah bulan 5 tu cikgu pulak pegi sabah tapi tak naik gunung.

lost contact sebab fon cikgu rosak and dia hilang no saya. saya pon diam je takde sebab nak bagai itu ini.. dah kata saya bukan agent pelancongan gunung kinabalu so watpe saya tanya2 lagi.. ye tak??? hahaha *poyoooo!!!*

balik dari sabah saya join kenaboi adventure race kat jelebu. (terima kasih hood. hood yang ajak saya join kenaboi adventure race ni tapi last minit hood tak dapat join. saya pulak pantang berundur.. hahaha.. selamba redah jek saya pegi sorang diri tak kenal sesapa pon pastu 1st time pulak join race jenis adventure ni) haaaaa.. korang kalau ada race pape tu masuk je la.. ramai je mamat and aweks.. *ni nasihat ke hasutan?* kah kah kah..

kat kenaboi tu saya kenal sorang runner ni yang rupa2nya atlit super star air asia.. and rupa2nya classmate cikgu!!! *nampak tak Allah aturkan kat situ*




razis rahim. tenkiu!!!

saya kawan rapat ngan razis. konon nak timba ilmu lari laju la.. konon jekkkk.. sampai hari ni saya slow jugak.. hahaha..

sampai la birthday saya 10 june 2013. saya terbaca balik text cikgu. hobi saya baca balik semua text yang lama2 before delete.





selamba badak jek saya cakap ribu2 kot join marathon. last2 20 hari lepas saya cakap camtu saya jumpa razis rahim tu. kun fa ya kun. besarnya kuasa Allah swt *lap air mata*

saya text cikgu 10 june 2013 and masing2 tergelak. besar perancangan kita, hebat lagi perancangan Dia. subhanallah.

puas saya cari sape yang bagi no kat cikgu. sebab cikgu dapat no saya dari kawan dia (kuchai). kawan dia yang suh cikgu call sebab cikgu nak sangat naik gunung kinabalu. terima kasih kuchai ;)

and u know what..

dah lepas bertunang. 3 january 2014 baru saya dapat tau sape yang bagi no saya kat kawan cikgu tu. tenkiu miza hamzah. tapi saya tak cari dah sape pulak yang bagi no saya kat miza hamzah. pengsan makcik kalau nak cari sampai ke akar umbi.. hahahahaha..

pine tree hill & twin peak.

kali pertama kami jumpa sebab cikgu follow trip hiking saya. eja yang cadangkan pegi hike pine tree. thnx a lot eja.

petronas taman melati 28 jun 2013 tempat meeting point semua hikers.

cakap la "sooooo sweet". hahahahaha.. sweet sangat kang kencing manis lak..





mereka ni la 8 orang saksi pertemuan kali pertama saya and cikgu. *ejam takde dalam gambar*

gegurls semua dengar saya cakap "keje cikgu tapi tak nampak macam cikgu langsung kotttt"

hahahahaha.. serius tak nampak macam cikgu.




cikgu mula2 pendiam giler. ye la.. 1st time jumpa kami sume ni. baik la konon2nyer kan.. tetiba cikgu jadi femes.. sebab gambar lompat2 ni..

semua gambar lompat je gaya dia smart giler!!! dah semua sibuk suh cikgu ajar..

tak pasal2 cikgu buka kelas ajar melompat atas gunung.. muahahaahhaahaha..










see!!! sape tak jeles tengok? semua dia lompat menjadi jek. yang lain puas la terkial2.. kah kah kah..

time balik tu tak boleh lupa sampai bila2.. cikgu drive kete jun then tertolak yang untuk wiper bukan signal..

haaa.. berbunyi la wiper kawan tu burpp braaappp..

kitaorg terkejut mula2 dengar bunyi tu tapi end up jadi tergelak besar sampai keluar air mata sebabbbb tengok cikgu tengah kipas telinga!!! wakakakakakaka

tu la yang pelik pasal tunang saya ni. telinga dia cepat panas. pastu dia kipas telinga guna tangan dengan muka and telinga dah merah padam. hahahahaha!!

terus jadi bahan menyakat la kan..
"panas telinga ke cikgu?" kah kah kah kah..

start dari situ la cikgu and saya berkawan.

yes. kami berkawan. ada kawan tanya "korang ni couple ke?" saya and cikgu sure jawab TAKKKKK.

bukan tak nak mengaku tapi memang kami rapat gitu2 je.

takde declare pape and saya pon anggap cikgu as kawan je. cikgu senang ngan saya and saya senang dengan dia.

sampai la satu hari.. cikgu melamar.. oppssss!!! ok.. yang part ni kena buat entry lain.. haha.. sabar k ;)







Posted using BlogPress from pagekhas's iphone 5

Monday, January 20, 2014

IMAM SAYA

Don't Choose The Better Man, Choose The Man Who Makes You A Better Woman.

💍™💂™





1st of all, rasanya ramai dah tau saya bertudung sekarang ni. lepas majlis bertunang last month saya terus berhijab. Alhamdulillah and doakan saya teruskan sampai bila2. aminnnn 😉 ;)

150 juta kali (lagu fynn jamal ek? lol) kawan2 tanya saya. cikgu suruh pakai tudung ke?

big NO.

cikgu tak penah suruh saya pakai tudung. either saya tanya pon dia jawab pakai bila hati dah ikhlas nak pakai. hew hew hew.. touching jap.. cikgu just kata dia sentiasa berdoa semoga terbuka hati saya untuk pakai tudung without paksaan. sob sob sob *lap air mata and air hidung* lol.. tak senonoh nihh.. hahaha

Alhamdulillah. bertudung juga saya akhirnya. so far saya memang suka bawal. mula2 memang menguji kesabaran la bila kain yang jenis lembik tu muncung tudung asyik senget jek.. macam2 saya beli starch spray untuk keraskan kain konon2nya.. hahaha.. keras macam kertas dah. puas hati. gegege..

then saya suka bawal yang both side boleh pakai. harga 10rm je kat jalan TAR. jimat la sebab kira macam rm5 je.. takde la boring kan..





biasanya satu side yg bunga camni.. or abstrak.. and another side biasanya line or kotak2. jimat tak? beli sehelai 10rm tapi boleh pakai both side macam 2 helai tudung.. hihihi..

time lari pon saya bertudung bawal. insyaAllah saya akan kekalkan. wink wink.. nanti time lari sesape nampak saya sila ngorat ek.. huk huk..





bergambar kejap after 4km run before u-turn. apa motif posing gedik camtu tak tau.. hahahaha.. maafkan je la budak ni ye.. wekkkkkk

opssss!!! dah lari dari topik.. hahaha.. biasa la.. merapu lebeyyy..





tuuuuuu.. my pacer.. my pacee dan IMAM saya. Alhamdulillah..






28 july 2013 lepas subuh. saya tak tau camne telinga saya terdengar cikgu cakap "bila la saya dapat imamkan awak".

perghhh.. air mata dah bertakung..

time tu kan bulan puasa. cikgu call kejut bangun sahur. kadang2 tu cikgu bukan kejut je tapi bergayut sambil makan sampai azan subuh.

lepas tu baru letak fon. tapi lepas subuh 28 july tu lain pulak jadi.

haishhhhhh.. tapi semua tu the end kat situ je.. takde sebut2 pon.

sampai la 20 october 2013 waktu zuhur, itu la kali pertama cikgu imamkan solat saya. lepas event adidas king of the road.

Alhamdulillah
Alhamdulillah
Alhamdulillah

lepas tu memang kami sentiasa mencari peluang solat sama2.

31 december 2013 penuh subuh sampai isyak kami dapat berjemaah sama2 5 waktu. Alhamdulillah :')

and saat tepat kul 12am tahun baru 1 jan 2014. bunga api tengah kebaboom kebabaaam kepom kepam ketepong ketepam. saya dan cikgu bukan kat bawah sinaran bunga api, bintang dan bulan.

tapi

kami tengah buat solat hajat. kebetulan tepat tengah malam. hew hew *lap air hidung lagi* huhu..

insyaAllah saya harap cikgu kekalkan berjemaah sampai akhir hayat kami. and saya harap cikgu terus sabar dan bimbing saya yang degil dan keras kepala ni. tsk tsk.

sebab pertama saya terima lamaran cikgu, sebab agama.





muka ganas. rock sana sini. berseluar pendek jek. perangai giler2. melompat terpekik terlolong.

tapi bab agama.. hmmmm.. insyaAllah dan Alhamdulillah cikgu dah banyak didik saya.

mudah2an.. doakan untuk kami. =)


^entry cikgu melamar tu saya hutang ye.. haha.. nanti saya free saya buat entry tu. entah ape yang saya busy sangat pon tak tauuu.. wekkk..^




Posted using BlogPress from pagekhas's iphone 5

Wednesday, January 8, 2014

GENAP SEBULAN

kinajo. 8 dec 2013 - 8 jan 2014.

genap sebulan title saya bertukar. daripada single ke tunangan orang.

ramai yang dah tau tapi lagi ramai yang tak tau. semua terkejut sampai ada kawan cakap saya sorok tunang.

sy minta maaf la ye sy sorok tunang.. hehehehe..

takde niat nak sorok. cuma saya pegang pada prinsip rahsiakan pertunangan hebahkan perkahwinan.

cuma lately ada yang tegur. harus bagi seorang perempuan untuk memberitahu bahawa dia tunangan orang supaya tak menimbulkan fitnah. hewhewhewhew..

yeee laaaaa..

dengan ini.. silakan.. tatap wajah tunang saya 😝




hahahahaha!!!!

dia "title"kan gambar ni "si comel and si bengkok".

kekekeke...

itulah dia. lelaki yang selalu buat saya senyum. wink wink.





saat tu.. menggigil tak payah cakapppppp.. tercabut jantung kot.. MUA nak letak lipstik pon susah sebab bibir menggeletar.. huhuhuhuhu..

Alhamdulillah rezeki kami "ter" ada sesi post eng.. gegegege.. ke pre wed? *pape je laaaa*




he proposed just 4 months lepas kali pertama jumpa.

yes. he proposed.

bila???
on one knee with diamond ring?
red roses?

haaaaa.. tu kena tunggu entry lain.. 😅

happy a month anniversary cikgu. terima kasih.


Posted using BlogPress from pagekhas's iphone 5

Monday, January 6, 2014

rent out - dress tunang


update 10 april 2014. promo di hentikan seketika selepas penipuan MUA. maaf. saya dalam proses mencari MUA YG JUJUR.

dress tunang/ dinner for rent.


pakej RM 370
- dress tunang/ tudung/ veil
- makeup by MUA
- FREE fresh flower hand bouquet

pakej RM
- dress tunang/ tudung/ veil
- makeup by MUA karangkraf
- FREE fresh flower hand bouquet

sewa dress RM 65
sewa tudung RM 15
sewa veil RM 25


dress ni nampak mcm jubah. tapi saya kategorikan dress sebab skirt dia sahaja 4 meter tak termasuk baju.





















kalau u all ada photog yang pandai shoot, suruh dia shoot pakai kipas or terbangkan skirt tu.. hahaha.. serius nice!

color dress? complicated!! haha.. indoor nampak macam coklat. bila kena lighting nampak macam purple. time outdoor pulak nampak macam maroon. 3 colors in one dress!














veil yang super duper cute.






ni contoh makeup done by MUA karangkraf








promo sehingga 10 march 2013. email me at pagekhas@gmail.com


Posted using BlogPress from pagekhas's iphone 5

Thursday, January 2, 2014

satu2nya sahabat

1 jan 1998 - 1 jan 2014

16 tahun ira tinggalkan su. sesungguhnya su tak pernah lupa. tahlil setiap khamis nama ira pasti yang pertama su sebut.

rindu tak terkata.
tido satu bantal.
mandi satu gayong.
makan satu dulang.

summer camp ust hassan ali mempertemukan kita. kenangan manis yang tak kan su lupa.

tenanglah ira di sana. insyaAllah akan tiba masa kita pasti ketemu jua.

Al-Fatihah buat satu2nya sahabat.

syahirah bt zulkefli.



- Posted using BlogPress from pagekhas's iphone 5

Wednesday, January 1, 2014

NOTA BUAT ABANG

10 tahun. 

abg ingat lagi 10 tahun lepas adik datang kampung abg? masa tu abg kat atas rumah dan adik datang jenguk2 tapi adik tak bagi salam dan adik terus beredar pergi.

abg ingat lagi? abg penah cakap kalau mak dengan adik bergayut tepon kalah orang bercinta lamanya berjam2 sampai kadang2 putus sebab bateri habis. kalau bateri tak habis selagi tu la bergayut. kadang2 tu bercakap sambil cas tepon. abg selalu geleng kepala bila tengok mak bergayut tepon ngan adik.

abg ingat lagi? mak buat kuih labu bungkus. kuih kesukaan abg. tapi mak bagi adik semua kuih tu. adik keluarkan sikit dari bekal mak bagi tapi abg tolak. abg ckp nanti mak buat lagi. tapi minggu depan tu mak tak buat lagi dan adik tak pasti bape lama lepas tu mak buat lagi kuih tu. tapi abg sanggup mengalah kuih kesukaan abg demi adik.

abg ingat lagi? adk merajuk 2 tahun lebih. tak angkat fon and tak jawab msg abg. abg datang area rumah adik tapi adik tetap sunyi sepi tak balas pape. abg ckp abg serik bila adik abg ni merajuk. bukan sehari dua tapi makan tahun.

adk tau abg tak kan lupa.

dan

di mata adik abg terlalu istimewa.

abg pemimpin keluarga selepas arwah pak meninggal. abg galas tanggungjawab seawal umur 16 tahun. abg jaga mak. abg jaga adik2. malah abg jaga kakak2. abg jadi tempat mereka mengadu. abg pelindung. abg korbankan diri abg untuk keluarga.

bila berkumpul sekeluarga, abg akan pastikan abg ada bersama. makan beramai2. bila abg ada semua selera nak makan. nasi bertambah2. abg cakap makin pedas makin sedap. abg suka nasi/lauk panas2, air asam, sambal belacan. bila makan kerang abg kopek kulit and letak isi kerang dalam pinggan adik. kadang2 untuk adik 10 untuk abg 2 je (terima kasih abg) abg jugak yg ajar adik hirup kuah masak lemak lala guna kulit. adik tak kan lupa.

abg tak pernah kedekut duit dengan adik beradik. walaupon abg ada rm50 je dalam poket abg tetap keluarkan belanja adik2. abg sanggup tahan perut abg and sanggup bagi adik2 abg duit makan. adik ingat lagi abg pesan kat adik2 abg kalau takde duit minta abg tapi jangan sesekali mencuri sbb mencuri tu paling abg tak suka.

adk tak pernah lupa peristiwa abg tumbuk kwn lelaki adik abg. sebab abg dah pesan, kawan elok2. mungkin bg org lain tindakan tu salah tapi bg adik tindakan abg tu tanda abg sayang adik2 abg.

waktu berselisih faham adik beradik abg akan jadi orang tengah. abg tempat adik beradik mengadu segala masalah. bila abg jadi mangsa sekalipon abg diam tak pernah melenting. betapa besar pengorbanan abg.

abg pernah lari ke kl. abg ingat lagi? adik cari abg. jumpa. adk pujuk abg blk kg. abg balik kg. sebab abg syg keluarga abg.

bila adik mengadu adk gaduh dgn dikna, ayat yg abg akan ckp "sabar lah.. adik tu satu je"
bila adk bertekak dgn kakyung, abg akan ckp "takde kakak lain selain kakyung"
bila adik merajuk dgn babah or mama, abg akan cakap "abg dah takde ayah, abg dah rasa kehilangan. mereka mungkin hidup tak lama.. esok lusa bila mama or babah dah takde adik mesti rindu"
setiap nasihat abg tu adik pahat dalam hati.

adk ingat lagi adik sorok bag kesayangan adik sbb tak nak nanti dikna terjumpa and dia pinjam. adk takut bag adik rosak. abg tegur adik buat camtu. abg ckp benda blh beli lg walaupon mahal tapi adik beradik tak dapat dah.

pernah adik mengadu nak lari jauh.. abg ckp abg pon pernah lari jauh tapi akhirnya balik jugak.. sebab keluarga tetap keluarga.. sejauh mana kita lari tak kan ada penyelesaian. nasihat abg tu membuatkan adik masih di sini sampai hari ni. adik tak pernah pindah keluar dari rumah ni.

abg tau adik nak kurus. abg bg semangat. bila berat adik naik je abg mesti tegur. abg akan cakap "adik tak penat ke? dah turun pastu naik balik? jangan la camni" abg saksi perjalanan diet adik drp berat adik 96kg smpai ke 64kg.

bila adik mula aktif bootcamp dan berlari, abg bg sokongan. tiap kali balik lari abg akan tya mana medal. mama cakap adik tak boleh buat 21km tapi abg cakap adik boleh. 9 mac kali pertama adik dapat buat 21km sebab abg ckp adik abg ni kuat.

4am di pertengahan jalan ke puncak gunung kinabalu, adik dah menggigil. beku. adik hampir2 putus asa. waktu tu adik call mama tapi mama suruh adik patah balik. adik call abg dan abg suh adik teruskan. abg cakap "abg tau adik boleh buat. abg tau adik kuat. abg tau ini yang adik nak. slow2.. adik akan smpai puncak" dan akhirnya adik sampai low peak. adik hantar gambar kat abg. abg reply "comel adik abg ni". gambar mata tertutup macam org tgh tido abg kata comel.. memang abg kejam.

abg tempat adik mengadu. abg tempat adik bermanja. adik membesar tanpa abg kandung dan abg hadir bagaikan satu anugerah.

abg marah sgt bila adik biarkan pekerja adik bebas keluar masuk rumah adik. adik tau abg marah sbb abg sayang adik abg.

abang.. setiap msg yang abg hantar selama 4 hari lepas ni adik delete. adik tak kan simpan. adik tak nak ingat sampai bila2 setiap kata abg.

sebab..

satu hari nanti,

bila suha dah besar... adik akan ceritakan pada dia. nama suha.. bermaksud bintang. dan kebetulan gabungan nama abg dan adik.

akan adik ceritakan pada suha, abg yang jaga dia semalaman. dia menangis di pangku abg masa umur dia baru 48 hari.

akan adik ceritakan nanti, masa suha baru pandai berjalan, suha bangun tido dan terus tuju ke arah abg yg tgh tido kt ruang tamu. suha naik atas perut abg. suha peluk abg.

adik akan ceritakan pada suha tentang abg. seseorang yang kasihkan suha. adik akan ceritakan tentang abg yang adik kenal selama 10tahun lepas. bukan abg yang 4 hari lepas. tidak sesekali adik ceritakan tentang abg yg 4 hari lepas.

adik tau abg marah. adik puncanya.

abang..
adik minta maaf atas kekhilafan adik post entry yang lepas.
adik minta maaf atas keegoan adik.
adik minta maaf atas kesombongan adik.
adik minta maaf atas sikap bongkak adik.
adik minta maaf atas sikap kurang ajar adik.
adik minta maaf atas kekasaran adik.
adik minta maaf atas kebodohan adik.
adik minta maaf atas penipuan adik.
adik minta maaf adik tak mampu jadi adik yang terbaik untuk abg.
adik minta maaf atas segala2nya selama 10 tahun adik bersama abg dan keluarga abg.

di penghujung kata2..

adik sentiasa doakan kebahagiaan abg.. sentiasa doakan abg terus seperti diri abg yg adik kenal 10 tahun ni.

semua yang terjadi tak pernah membuatkan hormat adik pada seorang abg hilang.

dan terima kasih untuk 10 tahun menjadi abg yang terbaik buat adik.

halalkan segala makan minum.

dari adik yang tak pernah lupa. adik tersayang.







- Posted using BlogPress from pagekhas's iphone 5

Tuesday, December 10, 2013

Alhamdulillah - kinajo fasa 1

Syukur. berjalan lancar. memang la ada kekurangan sana sini. memang saya boleh buat lebih baik tapi Allah swt beri cuma sampai tahap tu je dan saya tetap bersyukur.

selesai fasa pertama.
Alhamdulillah.

mesti yang baca ni tak faham.. takpe la.. memang sengaja biarkan cerita tergantung tanpa title yang betul.. hehehe..







- Posted using BlogPress from pagekhas's iphone 5

Friday, December 6, 2013

sejarah untuk suha

6 december 2013

suha dah 2 tahun setengah.

hari ni, lebih kurang pukul 4 petang tangan saya naik ke tubuh kecil tu.

saya tak tau kenapa hari ni suha banyak sangat buat hal sedangkan dia baru je 4 jam bersama saya.

saya tak boleh nak tinggalkan keje2 dan terpaksa biarkan uwan dia yang melayan kerenah2 dia. saya cuma pandang je dan kadang2 saya layan bila suha datang and duduk sebelah saya.

dalam tempoh 4 jam. suha makan and buat sepah.. habis baju kena makanan. berlecak habis kuah sup. biasanya takde macam tu sekali.

lepas makan uwan dia mandikan. dia lari ke sana ke mari tak nak pakai pampers. akibatnya dia kencing atas lantai. uwan dia jugak yang volunteer nak mop.

saya bagi mainan. di koyaknya kotak mainan tu. seriously biasanya suha sayang mainan dia. lepas main pandai je simpan balik.

kemuncaknya, uwan dia buatkan susu. dia nak susu tapi tak nak tido. bila uwan dia ajak masuk bilik minum susu, suha pukul uwan dia bertubi2.

hilang kesabaran saya.

pertama : saya pukul di pinggang. suha masih pukul uwan dia.

kedua : saya pukul di lengan. suha masih pukul uwan dia.

yang terakhir : saya tarik tangan suha dan pukul belakang tapak tangan. suha berhenti pukul uwan dia dan buat muka merajuk tanpa menangis.

kerasnya hati dia.

saya tarik masuk bilik nak bagi susu. suha melawan tak nak dan menangis. dalam masa yang sama uwan dia campur tangan.

akhirnya berjaya pujuk tapi suha keras dan kaku. saya suruh uwan dia keluar and jangan masuk campur.

suha menjerit lagi kuat bila saya cakap "mama sayang suha tapi kalau suha pukul orang, mama akan pukul suha. lain kali jangan buat lagi. promise?"

suha berkeras tak nak promise jari kelengkeng.

saya peluk suha lama. saya baringkan. bagi susu. suha tak nak mengiring arah saya. saya letak tangan atas perut suha tapi suha tepis.

kesudahannya saya menangis. suha nampak then suha pusing mengiring arah saya. suha pandang saya menangis sampai dia tertido.

Ya-Allah.

saat ini terbayang saat dia baru lahir kat hospital ampang. tak pernah saya terfikir saya akan naikkan tangan pada tubuh kecil yang saya anggap anak saya.

suha, mama minta maaf. demi untuk mengajar. mama harap suha boleh menilai baik dan buruk.

maafkan mama.


- Posted using BlogPress from pagekhas's iphone 5

Wednesday, December 4, 2013

present from heaven

teringat lagi masa birthday saya bulan 6 hari tu. seharian dari pagi dalam malam saya melepak kat gym. gegege.. konon2 workout la tapi hakikat sebenar baring2 tepi kolam tengok jejaka2 seksi swim.. hahahaha.. jangan la percaya wehhh..

mengasingkan diri. tak nak celebrate and tak nak pikir pon yang hari tu ulangtahun kelahiran saya. hadiah pon tak nak. poyo tak? poyo giler!!

punya la ego and berlagak kan? haha.. pelempang jek minah ni..

so saya main tepon je time tu.. delete mana2 yang tak patut di simpan. tapis2 sana sini. basuh sabun keringkan sekali tepon tu.. hahaha.. cuba la korang buat kalau berani..

nak di jadikan cerita, saya belek2 inbox sms and saya delete mana2 yang tak patut simpan. sampai la terjumpa satu folder text dari someone yang saya tak kenal bertanyakan pasal camne cara nak g gunung kinabalu. text tu bulan 4.

baca baca baca punya baca..

tiba2..

jeng jeng jengggggg.. hahahaha

to be continue. -kinajo-


- Posted using BlogPress from pagekhas's iphone 5

  genap sebulan dah saya pindah kedah. akhirnya..... saya sendiri tak sangka saya betul2 pindah ke kedah ni. kekuatan yang bukan sikit2 kepu...